REKLAMAČNÍ ŘÁD
Tento Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží
zakoupeného prostřednictvím on-line obchodu armycastolovice.cz
ARMY TREMP, s. r.o.
Se sídlem Tisová, Tisová 164, PSČ 566 01
IČ: 044 46 623
Adresa pro doručování: Jiří Tonar, Masarykova 17, 517 50 Častolovice
Telefonní číslo: +420 734 319 068
Kontaktní e-mail: armyhrusova.e-shop@seznam.cz
1. ZA JAKÉ VADY ODPOVÍDÁME?
Jako prodávající odpovídáme za to, že zboží při převzetí nemá vady.
To znamená, že zboží při převzetí zejména:
·
má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které
jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy;
·
je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
·
vyhovuje požadavkům právních předpisů;
·
zboží se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží
obvykle používá;
·
za vadu zboží je též považována situace, kdy Vám dodáme jiné zboží, než
jaké bylo mezi námi sjednáno;
·
odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou
pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy; a
·
nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva 3. osoba a zboží je
vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.
Spotřebitelům dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční
době. Nejste-li spotřebitelem, není Vám zákonná záruční doba dle článku
2 poskytována. Článek 2 se vztahuje pouze na spotřebitele.
Nad rámec zákonné záruční doby pro spotřebitele neposkytujeme žádnou záruku
za jakost.
Jste-li podnikatelem, práva z vadného plnění zakládá pouze vada, kterou
mělo zboží při přechodu nebezpečí škody na zboží, byť se projeví až později. V
případě, že se vada vyskytne v závislosti na porušení některé z našich
povinností, náležejí Vám práva z vadného plnění i v takovém případě.
Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na
elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá Vaší představě,
máte v případě, že jste spotřebitelem, právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od
převzetí zboží v souladu s článkem 5 Všeobecnýchobchodních podmínek.
Jste-li spotřebitelem a vada zboží se projeví v průběhu šesti měsíců od
převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
2. JAKÁ JE ZÁRUČNÍ DOBA?
U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři
měsíců od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní, v dokumentech přiložených
ke zboží nebo v reklamě stanovena delší záruční doba. U použitého zboží
je záruční doba dvanáct měsíců od převzetí zboží.
Pokud je na zboží uvedeno datum minimální trvanlivosti, popřípadě je u věci
podléhající rychlé zkáze uvedena doba, po kterou lze věc použít, trvá záruční
doba do takového data.
Berte, prosíme, na vědomí, že v případě, že Vám bude zboží vyměněno či
opraveno, na nové zboží, resp. vyměněné součástky a náhradní díly neběží nová
záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po
kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po kterou je
zboží v opravě.
3. JAKÁ PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ MÁTE?
Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až
2117 a jste-li spotřebitelem, také § 2165 až 2174.
A. Jste-li spotřebitel nebo podnikatel:
V případě, že vada zboží existovala nebo se má za to, že existovala již při
převzetí zboží, náležejí Vám níže uvedená práva z vadného plnění.
Pokud je vada zboží podstatným porušením smlouvy, náležejí Vám
tato práva z vadného plnění:
a) odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním
chybějící věci;
b) odstranění vady opravou věci;
c) přiměřená sleva z kupní ceny; nebo
d) odstoupení od smlouvy.
V případě podstatného porušení smlouvy nás při oznámení vady nebo bez
zbytečného odkladu po oznámení vady informujte o tom, jaké právo z
vadného plnění jste si zvolili. Upozorňujeme Vás, že pokud tak neučiníte,
budou Vám náležet pouze ta práva, která by Vám náležela při nepodstatném
porušení smlouvy. Provedenou volbu je možné měnit pouze po dohodě s námi.
Pokud v přiměřené lhůtě vadu zboží neodstraníme, můžete požadovat namísto
odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo můžete od smlouvy
odstoupit.
Pokud je vada zboží nepodstatným porušením smlouvy, můžete
požadovat:
a) odstranění vady; nebo
b) přiměřenou slevu z kupní ceny.
V případě, že vadu zboží neodstraníme včas nebo odstranění vady odmítneme,
můžete požadovat slevu z kupní ceny, anebo můžete od smlouvy odstoupit.
Provedenou volbu je možné měnit pouze po dohodě s námi.
Berte prosím na vědomí, že dokud neuplatníte své právo na slevu z kupní
ceny nebo neodstoupíte od smlouvy, jsme oprávněni dodat Vám chybějící zboží
nebo odstranit právní vadu (zejména dodat chybějící dokumenty).
Výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy nelze požadovat v případě, že
nemůžete věc vrátit v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi. To neplatí v
případě, že:
a) došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění
vady věci;
b) jste použili věc ještě před objevením vady;
c) jste nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu
jednáním anebo opomenutím; nebo
d) jste věc prodali ještě před objevením vady, spotřebovali
ji, anebo pozměnili věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti,
vrátíte nám, co ještě vrátit můžete, a dáte nám náhradu do výše, v níž jste
měli z použití věci prospěch.
B. Pouze jste-li spotřebitel:
Pokud se vada spotřebního zboží vyskytne v záruční době dvaceti čtyř měsíců
od převzetí zboží (u použitého zboží dvanáct měsíců od převzetí zboží),
náležejí Vám níže uvedená práva z vadného plnění:
a) právo na výměnu zboží máte v případě, že:
·
zboží během záruční doby pozbyde některou z vlastností uvedených v článku 1
reklamačního řádu a není to vzhledem k povaze vady nepřiměřené;
·
je vada neodstranitelná;
·
zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě; nebo
·
se na zboží vyskytne větší počet vad.
Výměnu zboží nemůžete požadovat v případě, že by výměna zboží byla neúměrná
povaze vyskytnuté vady. V takovém případě máte právo na bezplatné odstranění
vady.
Právo na výměnu zboží Vám nenáleží ani v případech, kdy je vadná pouze část
(součástka) zboží.
Požadovat výměnu zboží nelze u zboží použitého nebo prodávaného za nižší
cenu. Namísto toho můžete požadovat přiměřenou slevu.
b) právo na výměnu vadné součásti zboží máte
v případě, že:
·
je vadná pouze součást (součástka) zboží;
·
je vada neodstranitelná;
·
zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě; nebo
·
se na zboží vyskytne větší počet vad.
c) právo na přiměřenou slevu z kupní ceny máte
v případě, že
·
nezvolíte právo na odstoupení od smlouvy, výměny vadného zboží nebo
součásti zboží nebo opravu zboží;
·
nejsme schopni zboží nebo jeho součást vyměnit, anebo opravit (například
zboží se již nevyrábí);
·
nezjednáme nápravu v přiměřené době, nebo v případech, kdy by Vám zjednání
nápravy působilo značné obtíže; nebo
·
věc má vadu, z níž jsme zavázáni, a jde o věc prodávanou za nižší cenu nebo
o věc použitou.
d) právo na odstoupení od smlouvy máte v
případě, že
·
je vada neodstranitelná;
·
zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě;
·
se na zboží vyskytne větší počet vad;
·
nejsme schopni zboží vyměnit, anebo opravit (například zboží se již
nevyrábí); nebo
·
není možné vyměnit vadné zboží nebo součást zboží za bezvadné.
4. KDY NELZE PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ UPLATNIT?
Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud:
·
ste o vadě před převzetím věci věděli;
·
jste vadu sami způsobili; nebo
·
uplynula záruční doba.
Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:
·
opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
·
vady použité věci odpovídající míře používání nebo opotřebení, které zboží
mělo v okamžiku, kdy jste jej převzali;
·
věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla
nižší cena sjednána; nebo
·
vyplývá-li to z povahy věci.
5. JAK POSTUPOVAT PŘI REKLAMACI
Reklamaci u naší společnosti uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění
vady. V souladu se zákonem o ochraně spotřebitele přijímáme reklamace:
·
v místě podnikání;
·
pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat
telefonicky, e-mailem či písemně;
·
zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si
zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o opravu věci,
výměnu zboží nebo jeho součásti, odstoupení od smlouvy, slevu z kupní ceny,
popřípadě další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským
zákoníkem;
·
reklamované zboží nám doručíte (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme),
přičemž při zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby
nedošlo k jeho poškození či zničení;
·
pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit
doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo
jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob
řešení reklamace.
Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z
výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných
podmínek.
Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady a
uplatněno právo z odpovědnosti za vady prodané věci.
O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do tří
pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu
výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně
odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode
dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.
Při reklamaci Vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili,
co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete; a dále (po
vyřízení reklamace) Vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace,
včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné
odůvodnění zamítnutí reklamace.
V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených
nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte, prosíme, na vědomí, že právo na
úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve
které je třeba vytknout vadu.
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1.1. 2019.